Lego Star Wars

Hem Forum Produkter Leksaker Lego Star Wars

Detta ämne innehåller 10 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av  Admin 4 år, 5 månader sedan.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

Anonym

Någon som samlar på Lego SW? Jag tänkte börja men har svårt att bestämma mig för vad man ska börja med..

Jonas
    Deltagare

Jag har en del. Har köpt och byggt Hoth Rebel Base, Darth Maul’s Sith Infiltrator (både den gamla och den nya), Old Republic Sith Interceptor och Tantive IV escape pod. Sen har jag ett par battlepacks med lite coola gubbar, som Mandalorians etc. LEGO är lätt beroendeframkallande…

Admin
    Forumledare

Ska du inte satsa på Deathstar II med?

Jonas
    Deltagare

Får se. 🙂 Vi lär ju få bra rabatt på Legoland i sommar.

Admin
    Forumledare

Så sant så! Den kostar väl runt 4000? Såg överfett ut på ett klipp jag kollade in.

https://www.youtube.com/watch?v=gWiRIexim4k

Jonas
    Deltagare

Ja, den är stor och svindyr 🙂 Är även sugen på Tydirium Shuttle. Den kostar också runt 3500-4000… Vet bara inte var jag ska ha den…

Admin
    Forumledare

Haha känner igen problemet, vet knappt var jag ska ha alla mina hjälmar osv nu när vi flyttat till hus. Tjejens prylar tar ju alla bokhyllor och hennes konstiga konst med 🙂

dragonkin
    dragonkin
    Deltagare

hur mmånga bitar är så dyrt lego på egentligen?

Admin
    Forumledare

jonas posta gärna bilder på din samling 🙂

Stefan
    Stefan
    Deltagare

Yeah, äntligen lite lego-samlare!  🙂
    På megamans fråga skulle jag nog säga att det beror mycket på vad du har för önskemål:

Vill du börja lite mer vintage är såklart de seten från 1999-2005 the sets you’re looking for.

Som Jonas säger är Battle packs läskigt beroendeframkallande, mini-set likaså. Jag intalade mig själv att jag INTE skulle ha några mini-set i samlingen, men det hjälpte inte alls!

Söker du mer eller stora byggen på över 1000 bitar är det också en annan prislapp, fast tänk på att MISB (obrutna förpackningar) är många gånger fler gånger dyrare!

Kan gärna tänka mig att posta lite bilder framöver! 😀

BTW Nilz: är det möjligt att få LEGO som en fristående kategori, även om det nu är ”Leksaker”?

Admin
    Forumledare

Stefan, ja absolut kan jag fixa Lego som en egen kategori.
    Och posta gärna bilder på vad ni har, alltid kul att se! 🙂

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.